onsdag den 12. november 2014

Fra Bogota er jeg nu ankommet i Medellin. Jeg tog bussen ca. 23.30 fra Bogota igennem bjerge, stejleskraaninger groen natur og heftigt regnvejr. Turen tog ca. 10-11 timer med 1 times motorstop midt om natten. Jeg vaagnede op ca 2,5 time foer ankomst til Medellin med regndraaber dryppende ned i ansigtet paa mig fra bussens utaette tag. Der gik lidt tid og saa stoppede det heldigvis.

I Medellin blev vi sat af ved Metro/bus terminalen hvor jeg tog Metroen til El Poblado hvor mit hostel ligger. Nem Metro at bruge og ikke saa svaert at finde vej til mit hostal Casa Kiwi, har jeg faaet checket mig ind for en uge. 

Medellin er en rigtig herlig moderne by at bevaege sig i modsat Bogota. Her er lyst, rent, tropisk gront flora, behageligt klima med et velfungerende offentlig transport system som er til at finde ud af. Indtilvidere har jeg vaeret paa lidt rundtur i byen og set de forskellige plazaer (Botero plaza), Jardin botanisk have. 2. dag jeg ankom skrev jeg mig op til Pablo Escobar tour hvor vi en gruppe af tourister blev koert rundt i Medellin by med en guide i bussen som fortalte om Pablo Escobars liv, Medellin og Cali kartellerne og omfanget af kriminalitet og absurde ting som han foretog sig med al hans magt op til hans dod. Bussen korte os rundt i byen til de forskellige ejendomme han har ejet og fortalte hvordan og hvorledes det ser ud nu samt historierne dertil. Til sidst saa vi lejligheden/taget han blev skudt paa samt familiens grav. Jeg kan helt klart anbefale at enhver som kommer hertil tager Pablo Escobar touren for alene guidens fortaeller entautiasme var halvdelen af oplevelsen vaerd.

Mange hilsner Emil!

1 kommentar:

  1. Hej Emil. Puuuuuha godt at det ikke regnede alle 11 timer ;) Det lyder ellers som en rigtig spændende guidet tur du var på og vi glæder os allerede til næste fortælling her på bloggen. Mange kærlige hilsner fra Frederik og Kira :)

    SvarSlet